4,7 ve 10. sınıf düzeylerinde sistemin ve alınan kararların işleyişini, öğrencilerin akademik çıktıları üzerinden görmek amacıyla herhangi bir notlandırma olmaksızın “Öğrenci Başarı İzleme Araştırması” yapılacaktır.
Öğrenci Başarı İzleme Araştırmasının odağında insani bir yaklaşım benimsenmiştir. Ana amaçöğrencinin, öğretmenin, okul yönetiminin desteklenmesi ve işinin kolaylaştırılmasıdır. Tüm paydaşlar eğitim öğretim etkinliği süresince somut verilerle desteklenmektedir.
• Kolaylaştırıcıdır
• Süreci iyileştirir, hızlandırır
• Öğretmenin gelişimine olanak sağlar
• Öğrencilere bireysel performanslarına ilişkin karar vermelerine yardımcı olur öğrenme sorumluluklarını gösterir
• Telafi ve destekleme sürecini başlatır
• Paydaşlara ve ailelere öğrenme süreci ile ilgili anlamlı veriler sunar
• Eğitim sistemi ve eğitim politikaları açısından kritik bilgiler içeren veri ve raporlar sağlanır.